Maakad käisid sääski toitmas!

Tere Tulemast!

Siin kirjutavad 4 maakat Jõgevalt oma imelisest reisist Kagu-Eestis...

Alustasime enda matka neljapäeva hommikul rongijaama kogunedes, kust suundusime Tartu poole. Rong oli üsna täis, mistõttu sai osa matkajatest püsti seista ja osad kottide vahel rongi põrandal istuda.

Tartusse jõudes ja edasi Piusa rongile liikudes kohtusime veel teiste koolide matkagruppidega, kellega koos saime pool teed kokku surutuna püsti seista. Teine pool teed oli meie käsutuses rongi esimene klass, kus viitsime aega kaarte mängides.

Piusale jõudes vaatasime filmi nahkhiirtest ning külastasime Piusa koopaid, kus me peaaegu ära külmusime.

Piusast saigi meie matka alguspunkt, kust võtsime sihtmärgiks ööbimiskoha Nohipalu Mustjärve juurde. Kokku kõndisime sellel päeval 17 km ning liikusime ühtlase 45 minutilise kõnnitempo ja 15 minutiliste puhkepausidega.

Erilisi vahejuhtumeid ei olnud, kui välja arvata kohaliku kalastaja kraavist välja aitamine ja putukate rünnakud. Samuti oli meeldejääv see, kui üks matkakaaslastest raske telgi oma koti külge teibiga kinnitas ja see kaks sammu hiljem siiski maha kukkus.

Kui lõpuks olime sihtkohale nii lähedal, et juba järve nägime ei suutnud me oma ärevust peita, jätsime ühe peatuse vahele ja jooksime laagriplatsini, kus saime üles seada oma telgid. Kahjuks meil ei ole telkist pilti teinud...

Tuletegemise keelu tõttu ei saanud me kahjuks lõket teha ning meile toodi soe tatrapuder koolist kohale. Õhtu sisustasime ujumise, kaardimängu ja võrkpalliga.

Pooled meie telkkonnast käisid ka koos Neemega Valgejärve ääres.

Üsna varsti olime sunnitud kihulaste rünnaku tõttu kolima telki. Telgis üritasime küll koos poistega kaarte mängida kuid kihulaste ja pimeduse tõttu jäi see ära ning lõpuks üritasime kõik nelja-inimese telgis kuuekesti magama jääda.

Teise päeva hommikul magasime natuke sisse, kuna keegi ei olnud öösel vihma tõttu eriti korralikult maganud. Kohe pidime asjad kokku pakkima ja oma läbi ligunenud telgi kokku panema. Jõudsime paar võileiba ära süüa ja juba jälle olime teel.

Päev oli õnneks täis palju peatusi ning rohkesti vaatamisväärsusi. Esimene sihtpunkt oli Liipsaare vaatetorn, kuhu liikusime mööda metsaradu. Vaatetornist avanes imeline vaade Meenikunno rabale, millest me ka peale peatust läbi liikusime. Rabas saime näha ja puhata raba järve ääres ning jätkata teed Nohipalu Valgejärveni, kus meist julgemad proovisid ka vee ära. Tegime seal ka söögipausi ning edasi liikusime Rebasemäe allikani. Rebasemäele jõudes olid meil kõigil juba jalad valusad ning seljad kottidest kanged. Meie järgmine vaatamisväärsus oli Ilumetsa meteoriidikraater e Põrguhaud, kus nägime ka palju huvitavaid puukujusid. Väike vetsupeatus, ja liikusimegi viimase kilomeetri Koidula rongijaamani, kus jäi meil 2 tundi rongi oodata. Aja sisutasime söömise ja järjekordselt kaardimänguga.

Rong oli saabudes päris tühi mistõttu jätkasime oma mängu rongi uste vahelisel põrandal. Kahjuks olime varsti sunnitud sealt lahkuma peale uute reisijat pealetulekut ning me jätkasime oma mänge istmete peal, poolenisti seistes. Tartusse istusime ümber Jõgeva poole suunduva rongi peale, mis oli puupüsti täis. Seal saime järjekordselt püsti seista või kottide vahel põrandal istuda. Igavusest hakkasid poisid mängima äraarvamis mängu joonistades, kus lõid peagi kõik kaasa, isegi võõrad reisijad. Jõgevale jõudes pidime kahjuks oma kallite matkakaaslastega hüvasti jätma. Koju jõudes lugesid kõik oma villid üle ja läksid puhkama.

Me oleme matka ja seltskonnaga väga rahul ning tekkisid väikesed plaanid üritust kuskil korrata ja grupiga uuesti kokku saada. Aitäh, kõgile selle toreda elamuse eest!

Järgmise seikluseni,

Kadi, Gerli, Ines ja Roxane

(Matk toimus 7.6. kuni 8.6)

Neeme, suurepärane õpetaja, tegi meist ilusa videot. Vaadake siin...